Fasta?

Jag har kört periodisk fasta förut, då väldigt uppstyrd. Nu under semestern så kör jag någon sorts 10-14 då jag har svårt att styra vad som äts (min mamma står ju för maten) men det hjälper mig hålla kalorierna nere. I stort är väl mammas kost helt ok – ekologiskt och hemmagjort. Men vegetariskt och en hel del veteprodukter, socker och halvfabrikat. Så jag har kört svart kaffe på morgonen och sedan fastebryt vid 12. Äter egentligen inte så mycket då heller – jag och tvååringen delar på lite ölkorv, nötter och frukt. Första stora målet är vid middagstid, ca 18-19 och så kanske nån ”nattamacka” i form av frukt eller nötter. Ska bli spännande att se vad vågen säger nästa vecka.

Apropå nästa vecka. Då drar makens semester igång. Vi har tänkt att vi ska se till att man får en timme per dag fr träning. Jag är sugen på att förlägga min timme till eftermiddagen och sedan ha fastebryt. Och då äta ganska rejält och sen kanske inte äta mer. Så att det blir typ Warrior Diet-stuk. Fasta har verkligen gett resultat förut.

Annars är jag jäkligt sugen på riktig fasta – att håla ut så länge som möjligt och bara dricka typ vatten och grönt te. Men vågar inte riktigt experimentera när jag ska dra igång träning igen och ha hand om två barn. Kan vara bra med mycket energi.

Någon annan med erfarenhet av fasta?

Lämna en kommentar